pondělí 29. září 2008

365 - den 39. - I zde řehtá úřední šiml


Dneska jsme měli dopoledne po místních úřadech. Nejdřív do Dachau na finanční úřad, tam Jirkovi změnili daňovou třídu na ženatýho s dvěmi závazky, což pro nás znamená k dobru asi 300 E měsíčně, takže super. Více méně to nebyl problém, protože měl v ruce dopis, ve kterým bylo napsáno, že má přinýst taxkartu a vůbec jsme nemuseli promluvit, jen jsme ze slušnosti pozdravili.
Dál jsme pokračovali do Mnichova na úřad, kde se přiznává rodičák a tam jsem teda už musela vysvětlit proč tam jdeme. Sázela jsem na to, že tu mají Aj jako druhý jazyk a že přece na tomhle úřadě se Aj domluvím. Takže jsme zkrachovali hnedle na informacích. Ale podařilo se mi vysvětli co potřebuji, dokonce jsme bravurně pochopila, že potřebují vědět kdy se Matouš narodil a hned napoprvé jsem pochopila kam, že to máme jít. Tam už jsem teda předvedla své nacvičené číslo. Paní mi velice ochotně sdělila, že musíme vyplnit zase nějaký formulář a zas ho někam poslat. Pak mlela a mlela a to už teda fakt nevím co. Formulář teda vyplníme a pošleme a snad se konečně dohrabeme k tomu, že mi vyplatí zpětně rodičák za těch x měsíců co ho už neberu.
Odpolko už bylo v poklidu domova a bavorské vesnice :-)))).

1 komentář:

Peguš řekl(a)...

Moc hezká, barevně i námětově.