pátek 26. září 2008

Jak vyrobit dort - Dvacetičtyřnožku


Na dorty používám základní piškotový korpus, který je opravdu výborný a vláčný. Podle velikosti dortu upravuju počet vajec.
tento dort jsem dělala z 8 vajec:
Ingredience:
8 vajec, zvlášť bílky, zvlášť žloutky
30 dkg cukr krystal
32 dk polohrubá mouka
1.5 ČL prášku do pečiva
2 PL oleje.
2 PL kakaa

na pečení jsou potřeba 2 formy na jelení hřbety a jedna malá kulatá forma (použila jsem víčko od zapíkací misky)
Postup na těsto:
- z bílků se vyšlehá tuhý sníh.
- žloutky s cukrem a olejem se vytřou do pěny
- do žloutkové hmoty se přisype mouka s práškem do pečiva a zlehka se promíchá.
- nakonec se přidá sníh z bílků a opět velmi zlehka vmíchat do těsta aby sníh co nejméně spadl.





Z tohoto těsta jsem odlila do jednoho srnčího hřbetu, který jsem předem vytřela olejem a vysypala moukou. Pak jsem do zbylého těsta přidala kakaový prášek a nalila jsem těsto do druhého hřbetu a kulaté misky.


Piškot peču při 180 °C a jestli je hotový zkouším špejlí. Po upečení se nechají korpusy vychladnout.



Vychladlé srnčí hřbety se nakrájí na plátky. Jednotlivé plátky se promaží marmeládou a krémem a slepují se nastřídačku tmavý a světlý plát. Tím vznikne tzv. metr dort. měří opravdu skoro metr. Hlavu jsem vytvarovala z kulatého plátu, přepůlila jsem ho, půlky jsem dala k sobě a seřízla jsem kraje, tak že mi vznikl jakoby obdélník s jednou stranou kulatou, z těch seříznutých zbytků jsem vytvarovala čumáček. Bohužel jsem to zapomněla nafotit.

Celý dort je potažený marcipánem a nožičky jsou též vytvarované z marcipánu. Jedině v tykadlech byly špejle, protože jsem neměla čas to nechat zaschnout a nedržely by.

A na závěr dort se krájí od prdelky :-)))) a řez musí být veden hodně zešikma, pak se udělají pěkné pruhy z těsta. Poslední foto je dort na řezu.
PŘEJI DOBROU CHUŤ A ROZZÁŘENÁ DĚTSKÁ OČIČKA!!!!!

Žádné komentáře: